hejsan
Publicerat den

Tänkte jag skulle uppdatera lite kort om veckan som gått, lite som ett dagsboksinlägg.=)

Måndags träffade jag Katrin min fd kollega som ska ha bebis om bara 2 veckor. Så fick våra hundar ha en liten date också.

Tisdag-onsdag renoverade vi som bara tusan men blev klar på torsdag. Då hade vi sån tur att vi blev bjudna på mat av min lilla mamma. Lillebror kom på besök och han hade beställt lasagne i vanlig ordning=). Gott med mammas mat!

Fredag bestod av storstädning efter allt slit damm bla. Så letade vi ett skrivbord i hela Gävle också, va väl runt i alla affären i ca 4 timmar! För att slutligen hamna på Ikea där vi startade. Blev ett Liatorp som jag sagt hela tiden att jag ville ha men B var inte säker. Så de 4 timmarna får jag ju aldrig tillbaka...=)
Rummet blev jättefint iaf. Tänkte lägga ut bilder bara vi köpt ett skåp till så jag får i mina scrapbooking grejer.

Lördag var det julmarknad i valbo, mysigt men det snöade ju så himla mkt. Tyckte så synd om de som hade stånden utomhus, fick sopa av sina fina hantverk hela tiden. Vi blev inte där så länge, men vi fick med oss havtornsglögg, rapsolja, en röd Ib laursen mugg till min samling och en klocka att ha i granen.
Jag och B har en tradition att köpa 1 ny dekoration till granen varje år, som ska vara lite unik också.

Så var det 1a adventsmiddag på kvällen hos min pappa och frun med alla barnen med allas respektive. Har blivit en tradition som vi alla värnar om eftersom vi är så många nu så är det så svårt att ses spontant allihopa, men 1a advent är liksom bokat.
God mat i massor, bowling, fika, godis och sällskapsspel och myyycket skratt blev det!

Söndag så var det 1 årskalas för lilla Samuel. så då blev det ännu mer fika! Carro hade ju bakat massor, höggravid som hon är också! Mysigt, med en massa bebisar som man fick låna lite...

Tillsist så kom mamma och lillebror över på mat hos oss på söndag kväll innan lillbror skulle ta tåget hem till Linköping. Vi bjöd på köttfärslimpa inlindad i bacon, pressad potatis och kantarellsås. Första gången jag gjorde de själv faktiskt men den blev riktigt god.

Ja det händer lite saker runt oss hela tiden tycker jag, och nånstans har vi hunnit pynta jul på dessa dagar också.
Men kameran är fortfarande på vift...

Äntligen fick jag min 6e kopp i serien, som ska vara röd. Nu saknar jag ljunglila...


Idag har jag själv bakat chokladsnittar och lussebullar med mandelmassa i. Tror jag gör en vanlig sats imorgon, alltså vanliga lussekatter.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?