Julpyssel!
Publicerat den

Helena hem inspirerade mig att gå ut och plocka lite i skogen till pyssel så jag tänkte visa lite vad jag gjort hittills. Har varit lite pysslig idag istället för att renovera som jag borde hålla på med. hehe

Det moderna (lantliga) julpyntet "lilla granen i vattanvas" finns även hos oss i år igen =)

Liten bordskrans håller jag på med fortfarande, just nu står det ett Yanke Candle Almond Cookie i den, men någon mer tomte-aktigt sak kommer nog hamna där inom kort.

Började lite smått med kransen, tänkte göra den lite tjockade och sätta fast kanelstång och lite mer bär ev.

Rosmuffinsen ser lite bränd ut men det är den inte, jag bröade rosformen med pepparkaka, de vart jättegott!

Chokladdoppade marsmallows på grillpinne. Några med mandelkrisp och några med endast mjölkchoklad.

I bakgrunden kan man skymta min nya fin ljusstake som jag bara var tvungen att ha framme redan nu. (Levande ljus i denna, har en liknande som är en elljusstake)

(Fick lägga dem i en lång och platt bytta med en liten muffinsform runt varje för att kunna förvara dem i kylen)

Godismufiins hann jag med idag också...

 

Nu kan man ju tro att jag har jul jul jul i hela mitt hus =) Men det har jag inte -än, väntar lite pga order från B, detta är väl just det enda jag har gjort än så länge...




Anonym

Ida du är fan JUL galen. Jag ska skippa allt med julen, dock alkohol glögg och lite julbak så långt sträcker jag mig ;)



URL: http://lindasmith.blogg.se/smith


Mamma

Åh min gumsa vilken fin blogg du har fixat!

Du är såå duktig och dina bakverk är underbart goda!

Jag blev ju bjuden senast idag på några av dina go bitar!



Puss puss

mam.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?