Spring i bená
Publicerat den

Idag slängde B av mig och Zekisen i hemlingby medans han gymmade. Jag tänkte att jag skulle trötta ut Zeke idag så han blev lugn när vi skulle handla sen, och han är själv då alltså...
Så vi tog 5an idag då. iofs så brukar vi ta 2,5an två gånger i vanliga fall,men det KÄNNS ju mkt värre för mig iaf att ta 5an i en smäll liksom.

Men som vanligt när jag ska göra nånting, spelar ingen roll vad det är, så ska det bli galet... -Även denna gång har man utmärkt sig extra mycket bland okända människor.

Jag visste inte om Zeke hade sett ett får förr så vi avvek från spåret för att titta lite på fåren i hagen. Först fattade han inte vad jag stod och sa: TITTA, titta Zeke! hela tiden. SEEN såg han dem och blev helt vilt och ville in till dem. Tänkte inte på att en dvärgpudel är vallhund... Till saken hör att det var ju såklart ELSTÄNGSEL runt hagen!
Jag sa åt honom att inte gå dit så han verkade lyssna, tills han började tveka lite, och slutligen tänkte sticka under huvudet och kuta in till stackars förlamade (av rädsla för Zekes gälla skall) fåren. Jag hör hur det sprakar på huvudet hans. Hahaha lite kul va! Han blev jätte ärdd och gnydde... Haha jag kunde inte sluta garva, men jag lyfte upp honom för att kolla att han var okej. Och det ÄR han.=) hehe

Efter 3 km så gick jag vilse sen iaf. Man undrar ju hur det går till mitt på ljusa dagen bland alla människor. Men jag yrade kors och tvärs, fram och tillbaka mellan spåren ett bra tag iaf. Sen var vi tillbakla i starten rätt som det var. Bra var väl det, men jag vart så besviken för nu gick vi förmodligen inte 5 km. Fast man kan ju säga att det går jämnt upp om man lägger till mitt yrande där...hehe

Skulle dricka lite vatten ut slangen som sitter på en stock sen... Brukar man ju göra. Var bara det att de hade satt på någon krokig mojäng på slangen som inte fanns där förr, så när jag vred på det iskalla vattnet så sprutar det ju rakt fram, rakt i ansiktet och hela kläderna på en tjej som satt på en trämojäng och gjorde sit-ups! Pinsamt men jag kunde inte sluta skratta! Fick väl ut mig ett förlåt eller nå tillslut innan vi gick mot bilen... Hon tyckte nog det var rätt kul hon med. Hon skrattade också (efter chocken av kallduschen lagt sig iaf)

Ja som vanligt så kan jag inte bete mig ute bland folk, men kul har jag. Å björn med när jag berättar alla mina händelser...



Lisa

Haha kul att det inte bara är Ares som vallar får! ;) Kul är det även att du börjat blogga igen. Men, vi kanske borde ses i verkligheten någon dag? :)



URL: http://lisentott.blogspot.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?