Torsdags mys
Publicerat den

Sitter med ansiktsmask nu, sådär innan läggdax. Gjorde en hemmagjord av massa nyttiga saker (som jag helst inte äter, hehe) Brukar göra egen ansiktmask hemma ibland när jag är ensam. Tycker dom är toppenbra för huden faktiskt. En del "kunskap" om naturlig hudvård har man ju lärt sig av tre år på Lush.=)

Finns ju en hel del recept på hemgjorda ansiktmasker och hårinpackningar på nätet. Men ofta delas ju dem upp i kategorierna fet hy, torr hy osv. Och jag har ju alla möjliga blandningar av problem i min hy, så jag blandade ihop typ allt som jag hade hemma!

Detta hade jag i min mask: (alla bären var från frysen)
Jordgubbar
Hallon
Mango
Annanas
Lingon
Blåbär

Citronsaft
Honung
Halv banan

Och såklart gurkskivor på ögonen.
Man kan även ha gurka i masken för för de är samandragande av porer, men min var redan så rinning av bären.






Ser så himla snuskigt ut med kladdet i fejan, luktar hallon gör det också, vilket jag INTE gillar!
Men men vill man vara fin...



Självklart måste man ha te och tända ljus för max mysfaktor!


Halva bananen som blev kvar efter masken...
TIPS! lämna inte en banan som du tänker äta, bredvid en het kopp te! inte så gott med varm banan...

Nu ska jag tvätta av masken och bli som ny, sen sängen.

Natti natti






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?