Lugnat ner ma´....
Publicerat den

Står och smyg bloggar nu igen på jobbet... Känns riktigt busigt och bra!

Igår blev det basta med inpackning, ansiktsmask och massa snacks med smultrondricka. Helena kan det där med spa dag hon!
Det blev visserligen den snabbaste spa dagen någonsin för att jag hoppade in och jobbade igår till klockan 16. Kom inte in i bastun förens strax före 17 sen ut och vara duschade och städade kl 18. snabba ryck eller iaf en effektiv ta-hand-om-dig-själv-dag! 
Lite vin, de "blåa" lindorf kulorna och melodifestivalen på det så har man tankat sig själv att palla med sista tiden på Lush. (för ett tag iaf)

B kom och hämtade mig sen med lilla Zeke. Hemma hos H och E var han ju lilla gulliga mysvalpen som han gärna visar andra. MEN när vi kom hem så var det dags att få pudelfnatt! Säkert får de allra flesta valparna fnatt på kvällningen men den här lilla har riktiga Zekeryck! Rusar som en idiot på soffan fram och tillbaka, biter i allt han får tag i, kastar med huvvet så han blir yr och nästan ramlar ner från soffan. han naffsar på mig och det gör ju ont nu när han har fått tänder! Ska man försöka lugna honom så morras det och visar tänderna. Trotts det så ser han ju så töntig ut så man skrattar ju åt han och det gör det väl inte bättre. Försöker lugna ner monstret och visa vem som bestämmer men det gåååår ju verkligen inte. -Åh vilken rolig lek detta va tänker nog han...
En promenad brukar funka då IBLAND. Tycker om att äta jord och grus bara för att busa med mamsan..
Man blir tokig på honom ibland samtidigt som det är mysigt att han bara är valp. Väl i VÅRAN säg så lugnar han alltid ner sig som tur är. Så ja, han ligger i våran säng. Kan inte motstå när han står vid sängkanten och gnyr att han vill upp! Så länge han inte kissar i sängen så tycker jag inte att det gör nå att han är i sängen våran. (fast han ligger gärna och smygtuggar på mitt hår, inte så fresht)
Kommer förmodligen att tycka att det är för varmt när han blir äldre och hoppar ner till sin egen säng. Så vi njuter nu så länge det varar...=)


Haha titta vilken galning. Så här ser han typ ut när det är dags för pudelfnatt! Fast detta är någon annan ras så blir han typ så här... Ungefär som gremlins som blir matade efter midnatt så blir det monster...

(Bilden lånad från google bildsök)

Tilllägg: Det är ju inte Zeke på bilden såklart,är en helt annan hund och ras... bara en bild som hjälper att beskriva hur vi ser honom när han får pudelfnatt=)




Lina

Vad roligt stumpan! Ännu en bog att följa och förhoppningsvis blir det lättare att hålla kontakten med dig;) Gud vad gullig han är Zeke:) Jätte mysig:) Här är allt bara bra. Våren är här och det känns som att man börjar vakna till liv igen. Har haft det väldigt lugnt i skolan men nu börjar det bli mer och mer in för slutspurten. Har bara 5 v kvar i skolan med 3 veckor lov emellan. Ska försöka plugga massor då så att jag kan komma hem tidigare. Planer är att jag kommer runt den 7 maj eller den 12-13 om jag inte hinner klart med mina uppsatser. Dem ska vara inlämnade den 14 maj. Längtar massor tills jag kommer hem och till sommaren.

Saknar dig. Puss och kram



URL:


ida cavallin

haha har du ännu en BOG att följa! du som är vegetarian..HÖHÖ..

Han är hur mysig som helst! tror nog att du tål honom med eftersom björn gör det! Gud vad fort tiden går ändå, snart är du här igen!! Vi kanske skulle kunna planera lite bättre den här gången?! kanske nån liten tripp eller så det är ju nästan sommar då och allt...Blir så mkt lättare att göra saker då ju. Lycka till i skolan och kör hårt nu! Du e så duktig tycker jag!

Puss puss



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?